Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.04.2007 01:30 - "ОТ БАТАК СЪМ ЧИЧО,ЗНАЕШ ЛИ БАТАК!?".....
Автор: alison Категория: Политика   
Прочетен: 5966 Коментари: 16 Гласове:
0



   Цвета не случайно е червен-това е цветът на войната .А определено,ще се води война.
   Въобще не ме интерисува ревизията на картини от Априлското въстание----естествено ,че това е велика глупост.
   Обърнете внимание на това,че имало ,според нечии прогнили мозъчета,някаква измислена и внедрена памет,която трябвало да се корегира....
    Да,има памет.Аз съм част от нея.
    Живея си кротко,радвам се на деца и внуци,гледам спокойно напред,защото...
....никой не ме е учил на омраза.....
    Но ,моля, не ми излизайте с тия номера ,господа,защото аз съм от Тошковия род от Батак..аз в детството си съм слушала не приказки за принцеси,а спомените на старците оцелели след Априлското въстание...много мога да ви разказвам ,жив участник и очевидец в ония събития е лично моят прадядо Вельо Тошков, неговият първороден син  и брат на дядо ми Петър Тошков--дядо Георги(клан,но недоклан,изровен изпод труповете ,полумъртъв 2 дни ,след като Барутинските башибузуци са напуснали опожарения и окървавен Батак....ЗАБЕЛЕЖЕТЕ---намерен,лекуван и спасен от един турчин от най-близкото до Батак турско село Нова махала)....
 ...наистина ,много ,много има за разказване ...моите деца ,моите внуци знаят историята на своя род--тя ще се предава от поколение на поколение  и НЯМА КАК ДА БЪДЕ ЗАБРАВЕНА И ПРЕИНАЧЕНА ,НИТО ПРЕНАПИСАНА ТАЯ ИСТОРИЯ---така,че не се хабете да промивате нечии мозъци-НЯМА КАК ДА МИНЕ ТОЯ НОМЕР...госпожицата с българско име,но с неизвестен произход нека да попита за Батак мен,днешните батачани,които далеч ,далеч не са само в Батак ...ние сме мно-о-го ,неизтребимо е баташкото семе,разпръснато е по целия свят ,но когато някоя МРЪСНА ръчичка се рови в СВЕЩЕННИТЕ кости на нашите деди и се опитва да направи  етническо конфликтче с нечии мръснички парички и с помощта на жалки фондацийки....просто си търси ,наистина майстора....
.....Кръвта има памет.
....Пазете мира,живейте, творете ,раждайте деца,уважавайте съседи ,инакомислещи ,друговерци...
....не дълбайте ,не търсете измислени от самите вас конфликти между българи,турци,християни,мохамедани....тук в България няма такива,наистина...
....................................................................................................
   р.р. Тошковия род е поддържал години наред приятелски отношения с потомците на спасителя  от Нова махала...


Тагове:   батак,   чичо,


Гласувай:
0



Следващ постинг

1. danailpetrov - цветът на войната е черен
26.04.2007 05:42
червеното е живот и любов
цитирай
2. alison - Може би бях по-емоционална вчера....
26.04.2007 09:39
....може би разгневената кръв на прадедите ми нахлу в главата ми....може би,точно при мен(сигурно и при други потомци на батачани....защото Батак далеч ,далеч не е единствен,защото ако започна да ги изброявам,ще бъде дълъг списъка на селища и градове окървавени след Априлското въстание....и потомците на тия българки и българи са изпитали същите чувства на гняв....)
......За някого цветът на войната може би е черен....
.......А тая нощ писах с цвета на кръвта,пролята през оная китна пролет, в онова избрано от боговете ,прекрасно място.....
.......А, може би ,в очите ми горяха пожарите,в които изгаряха не само изтърбушени и опустошени домове,но и училището, в подземието ,на което се превърнаха на въглен деца и девойки....
....Мисля,че е ясно----в Батак са изклани ДЕЦА,ЖЕНИ И СТАРЦИ!!!!!!!!ВСИЧКО ЖИВО,КОЕТО Е МОЖЕЛО ДА НОСИ ОРЪЖИЕ Е БИЛО ВЕЧЕ РАЗБИТО(около селището е имало няколко пръстена отбрана---те не са отишли да нападат някого,те просто са обявили,че са независими и са обградили селото си за да запазят живота на жените и децата си ,домовете ,имота си....)
.....Заради това,в Батак са подложени на тотално унищожение предимно жени и деца.....
......разказват,че през лятото на километри около Батак се е носел сладникавия мирис на разложена плът,а небето е било черно от ята тлъсти гарвани......тая история е ясна ,свидетели ,журналисти са дошли и са документирали всичко....Европа,Америка са научили, ....Макгахан-журналист
....Виктор Юго -писател
...Лейди Странфорд-дала средства за възстановяването на Батак....
....ВСИЧКИ ТЕЗИ,А И МНОГО ДРУГИ СВЕТОВНО -ИЗВЕСТНИ ХОРА СА ПОМОГНАЛИ ТАЗИ КЪРВАВА ТРАГЕДИЯ ДА НЕ ОСТАНЕ СКРИТА ОТ СВЕТА...
...така,че днешните СМЕШНИЦИ просто да си приберат жалките пипала и хищните си клюнове.....Лешоядите още през лятото на 1876година са си свършили работата!!!!!!А КОСТИТЕ НА МОИТЕ БАБИ И ДЯДОВЦИ СА БЕЛИ И ЧИСТИ...НЕВЪЗМОЖНО Е ДА БЪДАТ ОМЪРСЕНИ ВЕЧЕ ДЕВОЙКИТЕ И ДЕЦАТА НА БАТАК...
...НО,хората ,които ровят и търсят конфликти,не разбират това...".сей ветрове,ще пожънеш бури"...кому е нужно това!?Знаете кой ,нали!?
цитирай
3. анонимен - ПОКЛОН
29.04.2007 19:37
Аз настръхвам всеки път,когато някой се опитва да променя историята ни!В годините на прехода бях ученичка и преживях всички промени в учебника по история.Днес когато сина ми учи уроците аз му ди разказвам така както аз съм ги учила,а не както са променени, защото така е угодно няко му.
Познавам потомка на Баташки род.Плаках с нея,плача за това че сме Българи,а сами се отричаме от това което дедите ни са преживели.
От Сопот съм и в ушите ми кънти Вазовия разказ-ОТ БАТАК СЪМ ЧИЧО.......
цитирай
4. alison - Няма да успеят.
29.04.2007 23:49
Мисля,че не могат да успеят да променят ,поне по-близката ни история,защото ,както се вижда още се предава от поколение на поколение .....важното е да умеем да слушаме разказите на по -възрастните.
А лошото е ,че децата ни са обхванати от нихилизъм---повечето младежи(дано да греша) смятат за досадно да слушат или четат за стари ,минали неща.....И после идва някой с пари и откупува паметта ни....
Няма да им го позволим---просто трябва да бъдем нащрек,готови веднага да отвърнем,да знаят,че сме мирни и миролюбиви,но не спим и не желаем да забъркват умовете на нашите собствени деца!
цитирай
5. lava - Не си сама!
01.05.2007 17:05
Всяка учебна година чета на моите ученици описанието на Скайлер, който е посетил Батак 3 месеца след събитията. А сега мога да добавя и твоят разказ, защото между българското и турското население никога не е имало "нетолерантност", за която напоследък вият на висок глас толкова много.
На опитите отгоре да пренапишат историята е много важно да се противодейства отдолу. И докато ни има не е страшно.
Желая ти хубав ден:)))
цитирай
6. alison - Благодаря за оценката...
01.05.2007 19:09
Lava, истината е ,че аз наистина външно съм кротка и добра, но засегнат ли ме на темата за Батак ,се "стягам"-все едно влизам в бой...може би има още някоя непокорна на времето жилчица, дето ме вдига да защитавам паметта на моите предци...
......Те,тези хора ,които навремето са се заселвали в Батак,никак не са били случайни--все са бягали там горе в планината ,за да се чувстват свободни...Тошковият род ,например е дошъл от Неврокопска околия,водел го е поп Антон(жена му е била озлочестена от Неврокопския ага,...конака е бил подпален и същата нощ цялата рода са се изселили от оня край...а в новосъздаденото селище Батак хората са нямали все още свещенник...и така...тези батачани са били работливи и мирни и не са искали нищо друго-само да ги оставят да си живеят от своя труд.С турците от съседните села не са имали вражда, а съвсем нормални отношения....затова и не са нападнали беззащитните си(също като тях мирни и работливи)съседи от турските села..
Както и да е,но когато започне някой да се рови в историята с мръсни ръце, трябва просто да се удря здраво през пръстите.
цитирай
7. thundergoddess - На първия коментар мога да кажа с...
03.06.2007 20:15
На първия коментар мога да кажа само, че е мног сбъркал - Марс е червената планета и е кръстен на римския бог на воната, защото това е цвета на войната и кръвта. А що се отнася до ония нищожества, които си мислят, че като се подриграват с българската памет и големите жетви, които сме дали по време на Априлското възстание ще станат извесни и харесвани, жестоко се лъжат - всички ще ги споменават с лошо. Да не ни имат за идиоти тука, не сме, никой няма право да се подиграва с нас, народната ни памет и българския дух. Що се отнася до това за българските деца, да, прави сте, че за тях историята е досадна ... поне тези, които познавам. Обаче писаното ще остане. Казаното може да се забрави, но писаното остава ...
цитирай
8. danailpetrov - thundergoodees
04.06.2007 07:26
ti ne si dal nikakvi zhertvi bliath
trrnnnnn-dzvuk ot harmoni4ka mejdu zabite po0-skoro blenda ot kost na tyulienn

nai veroiatno jelanieto na grupa gazyoli da sa bolgari e nasha zasluga

цитирай
9. анонимен - Толерантност
04.06.2007 16:19
Къде е толерантността в наши дни?
Българите да найстина сме толерантен народ щом дори сме позволили да има и една етническа партия.
Днешните турци - работят си хората , добри хора , съседи. Но толерантно ли е 15 години да гласуваш по етнически признак за една партия ?! Не е ли това едно обиденено нетолерантно отношение на цял един етнос спрямо българите?!
цитирай
10. alison - Когато някой българин
04.06.2007 20:54
...започне да си задава въпроса :
"Толерантни ли сме ние ,българите ...."
Какво ми идва наум?
Или,че страда от, изкуствено внесена отвън,гузна съвест...или от желанието да се хареса на другите етноси...
"Вижте ни ,значи ,какви сме добрички --по пет пъти на ден ви питаме и разпитваме--харесвате ли ни ,искате ли да живеете с нас....да не би да ви притесняваме с нещо,да не би да сме ви обидили с нещо...ах,простете ни ,че живеем в собствената си страна вече 13 века!"
Смешно е !
Щом са се заселили тук при нас -българите --всичките тия така раними етнически общности ...близко е до ума ,че тук им харесва и българите им създават добра среда да се възпроизвеждат и да творят...ако желаят...на някои по -фриволни общности дори им е позволено да живеят без да заплащат косумирана енергия,вода...и други екстри,които,уви, на обикновенния редови българин не се опрощават.Но това естествено е изтъркана тема...
Странното е ,че като им са дали да седнат на масата...те искат да се качат върху нея...,а от там ако може ,и върху главите ни...
Българи,опомнете се !
Българи,имайте поне малко гордост----вие сте господари на тая земя---ваша е ,извоювана е с милиарди жертви през вековете!
................................................................
Толкова е просто !--Трябва да пазим ИСТОРИЯТА си и да учим децата си ,че няма нищо срамно да си БЪЛГАРИН.
В какво сме се провинили през вековете.......!?
Ние никога не сме били КОЛОНИЗАТОРИ.
Дори колониални народи,като британци,испанци,белгийци,французи...колко още да изброявам....не се срамуват от своята колониална история....вземете пример от тяхното самочувствие(или дори ,надменност)
Българи ,няма нужда да се извиняваме на никого!!!!!
Разберете го най-после!!!!!
цитирай
11. анонимен - блог.бг
13.09.2007 14:13
За какво став дума???
цитирай
12. alison - Много стара тема
13.09.2007 20:24
Възбудена от опита на някакви фондации да преразгледат историята и да "изрежат" от нея сцените на насилие !?
Де да можеха!
Ама не става така!Да "забраниш " историята е кауза "пердута"...
След като ,събитията са се случили,нищо друго не ни остава ,освен да се помъчим да не допускаме да се повторят!!!!
Но това няма да стане ,ако си заврем главите в пясъка.
цитирай
13. alison - малиий!
29.09.2009 00:27
Какво съм се ядосала тука преди 2 години!
Направо не е истина, каква съм бойна!
цитирай
14. анонимен - statia
22.01.2010 16:06
за Батак може да се говори много.както за всеки град в бг.въпроса е защо продължаваме да се чудим и маем имало ли го е клането или не?!кажете може ли да не е истина нещо което се предава от баща на син и от майка на дъщеря в различни семейства,нещо което е документирано от чужденци по онова време да не е истина.даите тогава да кажем че и цялата ни история е лъжа-не сме съществували и сме се появили от нищото.а верска търпимост има да-но само привидно, вълкът няма да стане агне повярвайте!благодаря
цитирай
15. анонимен - Димитър Гюров
23.04.2010 14:03
Изчетох внимателно всички мнения и коментари. Аз съм от Батак, аз съм във и със този град, самият град е един паметник който трябва да се почита и уважава, и не само църквата или музея, или старите къщи, или запазените паметници сред който са и на повечето ми прадядовци. Града в символ на нещо което може само да ни крепи, и наистина има хора който трябва да св съвземат и да се поучат от нещата. Аз не мразя турците, не мразя никого. Омразата е нещо лошо - самият Амед ага Барутинлията, след години, останал сам и болен изоставен дори от позора който е носил през годините е повикал сина на поп Трендафил - Ангел Керелов за да поиска прошка и тий му е казал " простено да ти е от мен, и от цял Батак ". И какво от това, какво е нашата омраза в сравнение с позора който носи човека и наследниците му. Не мразете цял народ заради шепа личности записали в историята с имената си олицетворяващи злина и насилие.
цитирай
16. alison - не ,не бих казала,омраза
23.04.2010 14:57
Омразата е много обсебващо чувство , което трови душата.
Въпросът , заради който стана този диалог беше по-скоро провокиран нарочно преди години от едни публикации,които се надяваха точно да провокират у българите нещо такова..негативизъм...Подразниха - и успяха!
Сега , като чета с какъв патос съм защитавала своята теза...,хм!Не,Не се смущавам от това , но емоцията ме е завладяла в оня момент.
А пък написаното от мен е истина , в която и сега вярвам и кауза ,която и сега и винаги ще защитавам.
Българите не бива да се срамуват и извиняват на никого-поне относно Батак!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: alison
Категория: Други
Прочетен: 124530
Постинги: 18
Коментари: 95
Гласове: 1058
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930