Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.09.2009 21:18 - ЗА РЕЛИГИИТЕ НА ХОРАТА И ЗА ГОСПОД ,КОЙТО Е ЕДИН ЗА ВСИЧКИ
Автор: alison Категория: Други   
Прочетен: 2978 Коментари: 3 Гласове:
4

Последна промяна: 13.09.2009 21:58


 Преди няколко години Реших ,че в моята къща трябва да има източно- православна библия,както си му е редът в едно християнско семейство.
Само че,както е известно,в едно българско семейство ,колкото и да е християнско,дори всички да са кръстени със съответния ритуал в църквата,обикновенно са оставили религиозното образование на съвсем случаен принцип.Този недостатък може да се търси и в училището,но..и до това ще стигнем.
Вече имах точно Библия ,издадена от легитимния Синод.Подчертавам това,защото през изтеклите 20-тина години и на улицата, и в училище, някой раздаваше малки библийки-детски и всякакви,с картинки и без картинки,които дори не зная каква организация ги разпространяваше.Не е важно ,че Синода протестираше ,че били еретични ,разколнически!Защото любопитния човек не обръща внимание на забрани и анатемосвания!
Та,като имаш книга-четеш я.
И ,когато сам я четеш,ден след ден ,тихо ,кротко и напоително те спохождат мисли ,сравнения,ПРОЗРЕНИЯ.
Установяваш ,че няма сюжет в световната литература ,сценичното и кино- изкуството(няма дори защо да споменавам скулптури и художници),който да не е взаимствуван от тази велика стара книга."Стария завет" е първата книга на този клон от религии-юдеизъм,христянство и ислям.Всички случки,разказани там,а и в следващите: християнския"Нов завет" и "Корана", за мен са като едни приказки ,целящи да възпитават добродетели в човешкия род.Дали те на места са изключително натуралистични;или на други места- приказни и фантастични,но целта им е да възпитат у човека доброта,съпричастност,щедрост,смирение,любов към ближния(освен,ест.към Бог).Съответно-заклеймени са завистта,злобата,омразата,лъжата,измамата,убийствата, и т.н.(да не забравим-горделивостта!)
Дълго разтягам "локуми",да,но едно исках да кажа:в Библията поне ,която имам аз, преведена от кой знае колко автора и преписана от не знам колко стари и прастари свитъци,точно това пише: МИР и ЛЮБОВ,накратко!


image

Иска ми се някой ден да прочета и Корана по този начин, а и старите юдейски писания,появили се след Стария завет.
Какво пише там?
И къде се разминаваме?
Живяла съм в Сирия ,в едно населено място ,в което имаше и християни ,и мюсолмани.Баща ми беше строител-строеше се язовир.Бях дете,но помня добре как хората ни посрещаха,как ни се радваха,как живееха помежду си-в разбирателство и спокойствие.
Бях на работа в Лудогорието.Учех само деца от мосюлмански семейства .Работех и с християни, и с мохамедани-всички хора имаха свои добри и лоши качества ,но всички те, уважаваха религията на съседа ,колегата,приятеля и празнуваха заедно религиозните си празници.Мохамеданите нямаха нищо против една християнка да учи техните деца,а децата бяха чисти като небесни ангелчета и ...
Питам се ,кога се случи това,че се събуди тъмна подозрителност и антагонизъм помежду ни?!
Колкото по-малко знаем един за друг ,толкова по-подозрителни ставаме.
А се иска просто да няма табута.И ако ще се учи нещо в училище на тая тема ,то трябва да бъде КНИГА ЗА РЕЛИГИИТЕ НА ХОРАТА ПО СВЕТА И ГОСПОД,КОЙТО Е ЕДИН ЗА ВСИЧКИ.


image


Тагове:   Господ,


Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. alison - А Светият Дух!?
14.09.2009 03:50
Сигурно е,че не мога да отговоря на този въпрос със сигурност.
Никога ли не съм внимавала достатъчно?
Мисля , че някой е трябвало да ми го обясни това , когато бях дете.По -лесно се пише върху бяла хартия и то,нова и чиста.
Сега, когато свещенослужителите от двете големи християнски общности-католишката и източно православната,все още не са единни по този въпрос-то какво остава за мен?!Аз мога да кажа нещо ,повтаряйки като папагал,чуто от тук и от там ,но в самата литература-не съм стигнала до такова още четене и прозрение.
Опасявам се ,че бих нарушила душевното равновесие на някой ,ако кажа ,че за мен светият дух е гълъбът , рисуван от иконописците....
Ако се опра ,обаче на житейския си път,бих казала ,че Светият Дух е Мисълта,че Богът е в нас и ние сме в Него.
Човекът цял живот е на път с раничката на гърба...
А какво носи в нея?!
Ето ,кое е важно.
цитирай
2. yuliya2006 - КОГАТО ГОВОРИМ С НАШИ ПРИЯТЕЛИ - ...
15.09.2009 23:44
КОГАТО ГОВОРИМ С НАШИ ПРИЯТЕЛИ - ТУРЦИ ОТ С.НОВА МАХАЛА ПО ТАЗИ ТЕМА ТЕ КАЗВАТ САМО ...БОГ Е ЕДИН
А ДРУГИТЕ СА НЕГОВЕ ПРОРОЦИ, ПРАТЕНИЦИ, МЕСИИ,ТОЛКОВА Е ПРОСТО...
ПРЕКРАСЕН ПОСТИНГ!
С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
3. basta - :)
21.09.2009 23:12
http://www.youtube.com/watch?v=iyT5okx_JMU
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: alison
Категория: Други
Прочетен: 124462
Постинги: 18
Коментари: 95
Гласове: 1058
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930